Jak grzyby po deszczu wyrastają obecnie w polskim internecie sklepy online oferujące produkty z najróżniejszych branż. Obecnie w sklepach online można kupić słodycze prosto z Japonii, części samochodowe do starych samochodów, kosmetyki, ubrania, komputery, i tak dalej, i tak dalej… Jedne sklepy internetowe radzą sobie doskonale i z każdym kolejnym rokiem swojej działalności zyskują coraz więcej klientów, inne natomiast mają problem i w pewnym momencie ich właściciele rezygnują z prowadzenia takiego sklepu. Może zanim na dobre się poddamy warto przeprowadzić audyt własnego sklepu i zwrócić uwagę na kilka elementów.
Przyjazny użytkownikowi interfejs
Przede wszystkim należy przyjrzeć się układowi sklepu internetowego, przeprowadzić próbne zakupy lub poprosić znajomego, który wcześniej nie korzystał z naszego sklepu, aby dokonał w nim próbnych zakupów. Następnie warto poprosić go o opnie, co według niego jest źle zrobione i nie intuicyjne. Jeśli z jakąś rzeczą miał problem warto to poprawić, bo być może użytkownicy nie dokonują zakupów w sklepie ponieważ strona jest nie przejrzysta lub źle opisana i nie wiedzą co powinni zrobić w następnej kolejności, po tym jak już zdecydują się na dany towar.
Bezpieczeństwo dokonywanych transakcji
W momencie gdy użytkownik musi podać swoje dane osobowe, adres czy zapłacić za pośrednictwem internetu za złożone zamówienie, często zwraca uwagę czy strona jest bezpieczna, czyli czy posiada charakterystyczną kłódkę w pasku adresu. Jeśli nie ma tej kłódki to jak podają badania do 30% konsumentów rezygnuje z takich zakupów. Owa kłódka to nic innego jak certyfikat ssl, o tym jak go zdobyć można przeczytać na stronie wer.pl/certyfikaty-ssl.
Marketing w internecie
Jeśli strona ma przyjazny interfejs oraz certyfikat ssl, a klienci nadal rzadko ją odwiedzają warto zastanowić się nad podjęciem szeroko zakrojonej kampanii w mediach elektronicznych. Warto zadbać o kampanię linków sponsorowanych, o pozycjonowanie strony www, dobrze jest być widocznym na znanych serwisach, w grafikach Google oraz w rożnych miejscach, w które może paść wzrok internauty.
Może to problem z ofertą?
Jeśli marketing jest na wysokim poziomie, jeśli strona posiada certyfikat ssl, jeśli ma ona przyjazny interfejs a mimo wszystko klienci nie chcą kupować w tym sklepie, warto przyjrzeć się ofercie, być może jest ona za droga, być może produkty są opisane w niewystarczający sposób lub jest za mało zdjęć, może asortyment jest na tyle niszowy, że sklep nigdy nie może liczyć na 10000 odwiedzić dziennie…