Budowanie wizerunku firmy za pomocą działań reklamowych

Reklama może mieć wiele funkcji, jej zadaniem nie musi być wyłącznie bezpośrednia sprzedaż produktów, może stawiać sobie za cel również budowę pozytywnego wizerunku firmy, a narzędzi, które służą zarówno reklamie jak i promocji marki czy firmy jest na rynku coraz więcej.

Po co budować pozytywny wizerunek firmy i marki?

W przypadku pozytywnego wizerunku marki dla wielu jest to rzecz oczywista, klient przekonany, że dana marka prezentuje wysoką jakość chętnie będzie sięgał po produkty oznaczone tą marką. W przypadku firmy zasada działania jest podobna, klient widząc, że dany produkt wypuściła na rynek firma, co do której jest przekonany, że jej produkty są dobrej jakości, chętnie sięgnie po niego, nawet jeśli będzie to nowy produkt na rynku. Ponadto wartość wizerunku firmy może się rozciągnąć również na wartość marki, jeśli dana marka jest promowana przez konkretną firmę, to mając zaufanie do firmy, klient automatycznie przenosi to zaufanie na nową, stworzoną przez tą firmę markę.

W jaki sposób budować wizerunek firmy?

Działań zmierzających do budowy wizerunku firmy jest wiele, począwszy od odpowiedniej siedziby, która przekona klienta, że ma do czynienia z dobrze radzącą sobie firmą, przez jednolitą identyfikacje wizualną, która sprawi, że klient jednoznacznie i natychmiast będzie kojarzył dany kolor czy logo z konkretną firmą, aż po dbanie o jakość obsługi klienta. Zasada „klient nasz pan”, powinna być realizowana z uśmiechem na ustach, sprawnie i powinna zmierzać do rozwiązania problemów klienta i zapewniać mu poczucie komfortu.

Jakie działania reklamowe mogą wpłynąć na budowę wizerunku marki?

Jest wiele tego typu działań, jednak ze względu na powszechność internetu, warto zwrócić uwagę zwłaszcza na ten aspekt działalności reklamowej. Przedsiębiorca, który chce stworzyć pozytywny wizerunek firmy powinien przede wszystkim rozważyć trzy rodzaje działań w internecie:

– reklama w mediach społecznościowych,

– reklama w portalach branżowych,

– pozycjonowanie strony.

Dlaczego reklama w mediach społecznościowych?

Social media zapewniają szerokie grono odbiorców, którzy będąc w mediach społecznościowych chętnie angażują się w społeczności w obrębie określonego tematu. Dobrze prowadzony fanpage i odpowiednio skonstruowana reklama mogą sprawić, że tematem wokół, którego skupią się użytkownicy będzie właśnie dana firma, takie profesjonalne usługi można uzyskać w niektórych agencjach, aby przekonać się o warunkach takiej współpracy – sprawdź ofertę na prowadzenie fanpage. Warto w tym miejscu dodać, że podczas tworzenia reklamy na Facebooku z założenia istnieje możliwość stworzenia takiej, która będzie budowała świadomość marki u użytkowników.

Dlaczego reklama w portalach branżowych?

Firma, która obecna jest na portalach branżowych kojarzy się użytkownikom jako firma posiadająca silną pozycje na rynku, a do tego fachowa w zagadnieniach, którymi się zajmuje. Formą reklamy po , którą warto w tym kontekście sięgnąć są artykuły sponsorowane, o produktach lub o samej firmie.

Dlaczego pozycjonowanie?

Badania pokazują, że niewielu internautów zdaje sobie sprawę z działań takich jak pozycjonowanie, a nawet jeśli to wychodzą oni z założenia, że jeśli firma może poszczycić się wysokim miejscem w wynikach wyszukiwania oznacza to, że stać ją na takie usługi, a to znaczy, że ma ona ugruntowaną pozycje na rynku i solidne zaplecze finansowe, a zatem skorzystanie z jej usług i produktów daje gwarancje bezpieczeństwa i pewność, że są to solidne produkty.

To zaledwie nieliczne spośród narzędzi reklamowych, które mogą przysłużyć się do stworzenia pozytywnego wizerunku firmy, obok narzędzi reklamy internetowej istnieje także zasób narzędzi reklamowych w innych mediach, które również pozwalają na budowę wizerunku firmy, to jakie narzędzia zostaną wybrane powinno zależeć od profilu działalności firmy, jej potencjalnych klientów, strategii PR i budżetu, tylko wówczas przedsiębiorstwo może mieć pewność, że podjęte przez nie działania przyniosą oczekiwane rezultaty.